fredag 18 april 2008

Fiskare och Sosse möte


Av någon konstig anledning blir jag ofta bemött med en smula förvåning när jag berättar att jag är väldigt förtjust i fiske. Det är få saker som är mer avkopplande som att ta en tur ner till sjön med några kompisar och fiska. Här kommer världens största klyscha, ”det är som om man blir ett med naturen”, jag varnade er, men det är lite så det känns, himla rogivande. Och nu måste jag i sann fiskaranda skryta lite. Häromdan fick jag mig en 3 kg regnbågslax, den ryckte och slet strängt men jag kom segrande ur striden, den var fin må ni tro...

Nu lite annat. Idag var vi i SSU Kungälv och några partister ute och delade ut en inbjudan till ett sosse möte där vi ska snacka politik och fika. Ett tvär bra initiativ som visar att vi Socialdemokrater tar ansvar för kommunen och vill utveckla den tillsammans med medborgarna även mellan vallen. Det ska bli väldigt trevligt och jag hopps vi får ett möte som präglas av känslor och idéer.

Inga kommentarer: