måndag 28 april 2008

Paneldebatt i Malmö om Västsahara

Förra veckan spenderades till stora delar i den förtjusande staden, Malmö. Jag fick en inbjudan av Malmös S-studenter att i egenskap av moderator leda en paneldebatt om Västsahara.

I panelen satt:
Brahim Mokhtari – Polisario:s representant och Västsaharas ambassadör i Sverige, Norge och Finnland.
Hillevi Larsson – koordinatorn för Västsahara frågan i Riksdagen.
Johan Moström – Västsaharaansvarig i Olof Palmes internationella center.

Paneldebatten hölls på engelska i Malmö högskola och intresset var stort. Tack vare S-studenternas gedigna informationsarbete blev det en succé som lockade över 40 nyfikna studenter som ville lära sig mer om Afrikas sista koloni.

Vill ni veta mer om Västsahara, ska ni hålla en kurs, studiecirkel eller liknande? Kontakta gärna mig på M.H.A@ssubohuslan.se eller 0762-922 535.

3 kommentarer:

Anonym sa...

På den här bloggen var det dött som i graven.

Anonym sa...

Hej Mohamed!
Kolla in min blogg : MalinHenriksson90.blogg.se
och länka den. Jag länkar din! :D

Hoppas allt är bra med dig?
Kramar/ malin ssu lysekil

M.H.A sa...

Tja Malin!
Ja självklart kan jag länka till dig. Snygg och välskriven blogg förresten ;)

Tja anonym, jo det har vart lite grått här, men de ska de bli ändring på, sprid ordet!