onsdag 16 april 2008

Två ljuspunkter



Det är sällan jag gör rekommendationer, men här tänkte jag ge er hela två oförglömliga upplevelser serverat på ett silverfat.

Den ena är den oförglömliga boken Roots skriven av den alltid lika förträfflige Alex Haley. Det är utan tvekan en av de bästa böckerna jag läst och ett självklart måste i bokhyllan. Här måste jag givetvis flika in ett stort tack till härliga Natasa som gav mig boken i present.

Det andra är filmen ”Scent of a Woman” med giganten Al Pacino i huvudrollen. Om ni missat detta mästerverk har ni gått miste om en film utan dess like.

Så, där har ni det, två ljuspunkter som garanterat kommer förgylla er vardag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

roots e ju sååååå bra. för att inte tala om en kvinnas doft. grym smak ;)

M.H.A sa...

Man tackar! ;)

Natasa sa...

Jag visste det! Den är helt fantastisk.. man har fan tårar i ögonen när man läser den boken.. Sjukt vacker.. haha :) hoppas du har den vackert placerat i din bokhylla.. kramar!