lördag 20 oktober 2007

Shoppingrundan

Jag stack ut och shoppade lite med några polare häromdan, det händer inte så ofta men dyker tillfället upp så hänger jag med. Jag har dock ett mindre problem, gillar snygga kläder men tycker paradoxalt nog illa om att shoppa. Ja menar, när man väl köpt ett plagg är det ju kul att ha nått fint när man ska ut, men hur kul är det egentligen att stå och testa byxor hit o skjortor dit innan man hittat nått som ser bra ut o passar. Om du frågar mig är det både frustrerande och irriterande, kanske är det som menas med ”om du vill vara fin får du lida pin”?

När vi efter en stund hade shoppat färdigt tog vi oss en välförtjänt fika. Tänkte att ja skulle koppla av lite men hamna istället i en diskussion om exklusiva märken. Mode menade kompisen, offentlig uppvisning av ekonomisk status menade jag. Tänk dig själv hur eftertraktad en handväska eller ett par skor för flera tusenlappar blir om man pillar bort det fina märket.

Inga kommentarer: