fredag 12 september 2008

Senaste nytt

Jag och uppdatering av bloggen har icke vart särskilt tighta på sistone. Det betyder dock inte att tiden står still eller att vi äntligen har världsfred, snarare tvärtom. Nedan kommer lite smått och gott om vad som händer på de olika fronterna.

SSU Bohuslän kör igång med den efterlängtade höst-Kickoffen med kul aktiviteter och snack/taktik om de kommande valen. I Kungälv planerar vi skolkampanjer i oktober och kämpar för mer kommunala förtroende uppdrag för ungdomar.

När det gäller Västsahara var jag nyligen inbjuden att hålla ett pass om Afrikas sista koloni på SSU Göteborgs kickoff. Det var väldigt kul att uppleva det stora intresset bland deltagarna och många av dom var pålästa, kul diskussioner. Jag filar även på en artikel som om Västsahara som ska publiceras i tidningen Ny Tid.

I kommunpolitiken är det full fart med att ta fram en ny översiktsplan. Det innebär att vi till en början har ett minst sagt intressant arbete framför oss, nämligen att ta fram en vision för hu Kungälv ser ut 2020-2050. Det är utvecklande att lyfta blicken och se den stora bilden utan att ständigt oroas över ekonomi och finansiering.

Sen är en kul nyhet att jag numera studerar juridik vid handelshögskolan i Göteborg. Det känns som om jag hittat hem och jag ser fram emot många års stressiga, men roliga studier.

Inga kommentarer: