tisdag 8 april 2008

"Mcdonalds initiativet"

Efter gårdagens gruppmöte kilade jag iväg till Mcdonalds (tyvärr det enda stället som har öppet runt den tiden) och tog en bit mat. Det visade sig vara en mindre folksamling av gamla polare där, så jag satte mig ner och började snacka gamla minnen. Efter en stund kom kommunalrådet och en annan ledande borgerlig politiker in, som likt mig kanske också var lite småhungriga efter en lång dag.

När jag lade märket till dom satte vi oss ner en stund och diskuterade vad vi behandlat på respektive gruppmöte. Innan jag viste ordet av stormade i princip 8-10 kompisar bordet och började argumentera för ett nattöppet café i kommunen. Kommunalrådet blev lite smått överrumplad, men efter en stunds diskussion fram och tillbaka lovade han att vi skulle boka in ett möte för att utveckla idén. Det är ju tvär kul med sådana där ”informella medborgarstämmor”, förslaget går numera vid namnet ”Mcdonalds initiativet”, och jag ska minsann se till att kommunalrådet lever upp till sitt ord.

Inga kommentarer: