torsdag 29 november 2007

Karriärs utveckling

Har ni lagt märke till hur tankarna kring vad man vill sysselsätta sig med drastiskt förändras under livets gång. När man var liten var det en karriär inom livräddningsbranschen som gällde, antingen i form av Leonardo från turtles, superman eller möjligtvis en hygglig men ändå livsfarlig ninja. Allteftersom tiden går inser man att det blir lite för invecklat att bo i en kloak och livnära sig på pizza, hur jäkla coolt det än må låta!

Funderingarna kring vad man vill bli upphör efter mellanstadiet för att åter träda fram igen i form av en himla snurrig förvirring någon gång under gymnasiet. Vad ska ja läsa efter studenten och kommer utbildningen mynna ut i ett arbete jag trivs med? Relevanta frågor som tyvärr inte alltid får ett tillfredsställande krav. Just nu funderar jag konstant på vad jag vill studera. Jag spekulerar i juridik, journalistik, psykologi, lärare och gud vet vad mer, en sak är dock säkert, det ska vara en utbildning som leder till en given sysselsättning. Jag hoppas verkligen att den här frustrerande röran av tankar skingras och lämnar efter sig ett betryggande svar, och det inom en inte allt för avlägsen framtid. Det är nog dock inte så enkelt, det bästa man kan göra är kanske att ta klivet in i det som känns bäst, sätta upp ett mål och köra stenhårt. Ja det låter bra, vi får se var jag hamnar.

1 kommentar:

J.Büser sa...

Hej Mohammed!

Jag trodde att du redan hade bestämt dig :)

/Johan