måndag 3 november 2008

mitt flow...


Jag har funnit en ny passion (typ 4 år efter alla andra) som till skillnad från både choklad och redbull faktiskt är både mättande, hälsosam och lite små trendig. En bit färsk fisk som surfar på en risboll estetisk serverat med lite wasabi och soja, min nya passion är naturligtvis sushi. Vi har dessutom fått en tvär skön sushirestaurang i Kungälv som enbart använder närproducerade råvaror från västkusten, utsökt.

För ett par dagar sedan genomförde jag min första tenta, trots sista dagars hetspluggande kändes det helt ok så vi får se var jag hamnar. Nu vet man hur man ska disponera tiden och hoppas att jag framöver lär mig plugga rätt från början. Det är för övrigt väldigt intressant med juridik. Det är inte bara ett system av regleringar som man slaviskt ska tillämpa, utan det finns utrymme för både argumentation och analyser. Skillnaden till många andra ämnen är att man inte kan flumma iväg helt efter eget bevåg utan argumentationen grundar sig på en auktoritet (olika rättskällor i form av lagar, förordningar doktriner osv).

Igår var vikingamarknaden här i stan och självklart var sossarna ute och kampanjade. Det var kallt men ändå väldigt välbesökt och kul. Jag och kommunalrådet har alltid en inofficiell tävling om vem som värvar mest medlemmar, jag vinner alltid! Men jag förmodar att det är en win-win situation.

Jag noterade förövrigt till min stora förtjusning att Västsahara hamnat i fokus. Underbart att allt fler får upp ögonen för Afrikas sista koloni.

Inga kommentarer: