onsdag 2 april 2008

Senaste nytt

Det är inte många rutor som gapar tomma i min kalender nu, det är både på gott och ont. Sömnen blir lidande, men plånboken är förtjust i jobbet och hjärtat i politiken, så det är bara att hänga med i svängarna. Morgonen tar sin början med instämplingen på jobbet 05:45, jag är hemma runt tre tiden och då unnar jag mig en stunds välförtjänt vila innan jag kilar iväg till ett sammanträde. Nu i veckan har det vart SSU möten i såväl kommunen som distriktet, träff med ABF och AK-styrelse.

När det gäller Västsahara fronten fick jag en inbjudan till Broderskaps möte igår och det var en väldigt trevlig tillställning. Jag höll ett föredrag om Västsahara och mina upplevelser där. Evert Svensson, som bla vart ordf för Broderskap var också med. Hans stora kunnande i utrikespolitiska frågor ledde till en mycket intressant diskussion om självständighets erkännanden. Jag har även fått en inbjudan av Örebros SSU distrikt för att hålla ett pass om Västsahara i helgen, det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: