onsdag 9 januari 2008

Nyårskurserna

Nu är jag hemma igen efter en fantastisk vecka på vår vackra kursgård Bommersvik. Jag gick DLU2:an och spendera kursen tillsammans med ett härligt gäng från Sveriges alla hörn. På vårt fullspäckade schema hade vi intressanta pass som manade till eftertanke vilket mynnade ut i en hel del intressanta diskussioner. Jag och Milli formade till och med lite av en egen teori som vi döpte till ”ojämlikhetens pyramid”, mer om den kommer förhoppningsvis senare.

Jag fick dessutom den stora äran att vara konferencier tillsammans med Milli under revyn. Det var självfallet den bästa revyn någonsin med inspirerande talare och festliga uppträdanden.
Under veckan har jag stärkt den politiska glöden och det är med nya krafter och kunskaper som jag återvänder till Bohuslän. Ett stort tack till alla SSU:are som gjorde hela vistelsen oförglömlig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en härlig vecka Mohamed, det är alltid lika roligt att träffa dig :)

M.H.A sa...

Tja Milli! Ja detsamma, vi hörs igen när du kommer till gbg.